TRIUMPH LANCEERT A2-VERSIE STREET TRIPLE 765R

Triumph komt met een A2-uitvoering van de Street Triple 765 R. Deze uitvoering is begrensd opt 70kW (full power), waardoor hij teruggetuned mag worden naar de A2-legale 35kW oftewel 48pk. Wie na zijn twee jaartjes A2-rijden de motor wil open zetten, komt dan uit bij 96pk, wat toch een stukje minder is dan de standaard 118pk van de gewone Street Triple R. Voor de A2-variant betaal je overigens een paar honderd euro meer.

PERSBERICHT

  • Triumph Motorcycles lanceert een A2-variant van de Street Triple 765 R
  • Hertekende 765cc driecilinder met 70kw en een optionele A2-kit
  • Beschikbaar bij de Triumph-dealers vanaf september 2024

Triumph Motorcycles lanceert een nieuwe variant van z’n wendbare Street Triple 765 R met een nieuwe vermogensafgifte, waardoor hij ook toegankelijk wordt voor nieuwe en jonge motorrijders met een A2-rijbewijs.

Deze A2-versie is op elk ander vlak identiek aan de huidige Street Triple 765 R, met z’n prestaties en wendbaarheid die afgeleid zijn van de Moto2TM.  Enkel het vermogen van de 765cc driecilinder werd verlaagd naar 70kW en in combinatie met een optionele restrictorkit die het vermogen beperkt tot 35kW voldoet hij aan de vereisten voor het A2-rijbewijs. Zodra de rijder z’n volwaardig A-rijbewijs heeft behaald, kan de kit heel eenvoudig door een Triumph-dealer verwijderd worden en beschikt de motor terug over z’n volledige 70kW. 

“Veel nieuwe motorrijders kunnen niet wachten om op een naked bike met een agressieve attitude en hoogwaardige specificaties te springen. En nu hoeven ze niet langer te wachten,” zegt Triumph’s Chief Commercial Officer Paul Stroud. “Deze variant van de Street Triple 765 R is een leuke toevoeging aan het A2-segment en maakt prestaties, stijl, messcherpe wendbaarheid en ons typische driecilindergeluid toegankelijk voor A2-motorrijders.” 

De huidige Street Triple 765 R verscheen voor het eerst bij de Triumph-dealers in 2023 met upgrades aan de motor die rechtstreeks afgeleid zijn het Moto2 raceprogramma. Dat resulteerde in een significante verbetering in prestaties, met een hoger koppel en meer responsiviteit. Met zijn agressieve styling, verbeterde ergonomie en rijkelijke uitrusting doet deze jongste generatie van de Street Triple 765 het bijzonder goed op het internationale toneel. 

VERBETERDE ERGONOMIE

Met zijn specifieke rijhouding, een motor die afgeleid is van de Moto2TM, gullwing swingarm en wendbare chassis is de Street Triple 765 R een aantrekkelijke machine voor jongere en nieuwe motorrijders die op zoek zijn naar het opwindende karakter van een sportieve naked bike in combinatie met een precieze, voorspelbare, vertrouwenwekkende rijervaring. Daarnaast is er ook een optionele lager zadel beschikbaar dat de zithoogte met 28 millimeter verlaagt, van 826 mm naar 798 mm. 

UITSTEKENDE SPECIFICATIES 

De Street Triple is opgebouwd met zeer kwaliteitsvolle componenten, zoals de Brembo M4.32 4-zuiger radiaal gemonteerde monobloc klauwen aan de voorkant en een Brembo remklauw met enkelvoudige zuiger aan de achterkant. Verder beschikt hij over een Showa 41mm Upside Down voorvork en een monoshock achtervering van Showa met piggyback. De veelzijdige Continental ContiRoad banden bieden veel grip in droge en natte omstandigheden en maken van de Street Triple 765 R het hele jaar door de perfecte keuze voor dagelijkse verplaatsingen en sportievere ritjes. 


GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE

Voor nieuwe en jonge motorrijders is er heel wat geavanceerde technologie voorhanden om steeds het beste uit de mogelijkheden van de Street Triple te halen. Een geoptimaliseerde ABS is standaard en zorgt voor de juiste dosis remkracht bij elke hellingshoek. Ook de wheelie-control is standaard en verbetert op een subtiele manier de algemene controle over de motor. De rijder kan de prestaties van z’n motor instellen aan de hand van vier rijmodi: Road, Rain, Sport en een persoonlijke Rider-stand die eenvoudig geselecteerd kunnen worden via het multifunctionele instrumentenpaneel en TFT-scherm.

De standaard Up & Down Quickshifter is het ideale hulpmiddel voor op het circuit en voor sportieve ritten. Opschakelen kan zonder het gashendel toe te draaien en afschakelen kan zonder de koppeling en zonder dat de snelheid van de versnellingsbak moet afgestemd worden op die van motor, waardoor de rijder op een gecontroleerde manier snelheid kan minderen en de bocht inrollen. Daarnaast verzekert de Slip & Assist Koppeling een licht en consistent gevoel in de hendel voor meer comfort en controle op de weg en in het bijzonder tijdens pendelritjes in de stad.

SCHERPE EN SPECIFIEKE STIJL

De zijpanelen van de benzinetank van 15 liter hebben een hoekig design dat mooi aansluit bij de scherpe radiatorkappen. De afwerking rond de koplamp zorgt naast een esthetische meerwaarde ook voor een betere luchttoevoer voor de motor. De achterkant van de nieuwe new Street Triple is niet minder spectaculair, met een sportief, naar boven toelopend ontwerp dat leidt tot een scherpe attitude met een focus van de visuele massa op de voorkant. De uitlaat voegt nog wat extra toe aan de agressieve houding van de Street Triple en versterkt het heerlijke geluid van de Triumph driecilinder. 

De A2-versie van de Street Triple 765 R zal beschikbaar zijn in twee nieuwe kleurstellingen: een stijlvol Matt Baja Orange of een opvallend Pure White. 

MEER DAN 50 ACCESSORIES

Er zijn meer dan 50 originele Triumph accessoires beschikbaar waarmee de eigenaars hun Street Triple helemaal naar hun hand kunnen zetten. Van een schermpje tot verwarmde handvatten, tanktas tot sportieve spiegels, er is een accessoire voor elk type rijder. 


OP WEG

De nieuwe versie van de Street Triple 765 is beschikbaar vanaf  €10795 in België en €12195 in Nederland. 

Nederlandse klanten kunnen hun motor configureren op  www.triumphmotorcycles.nl/motoren/roadsters/street-triple-765/street-triple-765-r-a2-2025

Belgische klanten kunnen terecht op: 

www.triumphmotorcycles.be/motoren/roadsters/street-triple-765/street-triple-765-r-a2-2025

De motoren staan bij de Triumph-dealer vanaf september 2024. 

SPECIFICATIES – STREET TRIPLE 765 R A2

MOTORBLOK
TypeVloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
Inhoud765 cc
Boring78 mm
Slag53.4 mm
Compressie13.25:1
Max Vermogen48 PK (35 kW) @ 8,000tpm Zonder A2-kit: 95 PK (70 kW) @ 10,100 tpm 
Max Koppel61.5 Nm @ 4,750 tpm Zonder A2-kit 70.5 Nm @ 8,750 tpm 
BenzinesysteemElektronische multipoint-brandstofinjectie
UitlaatRoestvaststalen 3-in-1-uitlaatsysteem met een lage, roestvaststalen, enkelzijdige demper
EindaandrijvingX-ringketting
KoppelingNatte platenkoppeling met slip-assist
Versnellingsbak6 versnellingen met Triumph Shift Assist